Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kussen zelf maken?

  • lia

    Heeft iemand ervaring met het zelf maken van een kantkloskussen?

    Of is er een andere betaalbare ondergrond mogelijk?

    Ik wil eerst uitproberen of het iets voor mij is voordat ik een duur kussen ga kopen.

    Om te beginnen heb ik al 12 klosjes dus een smal bandje lijkt me iets om mee te beginnen.

    Ik vond vorige week een oude Ariadne gevonden met tekeningen en duidelijke uitleg hoe te beginnen.

    Heb het geprobeerd op een gewoon stevig kussen,maar dat werkte niet.

    Wie o wie heeft een tip voor me.

    Alvast bedankt,

    Lia

  • betsie de Laat

    Hallo Lia,

    Je kunt het proberen op een stuk roofmate bekleed met een katoenen doek.

    sucses Betsie

  • Lia

    Hallo Betsie,

    Wat fijn dat je zo snel reageert.

    Dat klinkt als iets van de doe-het-zelf-zaak.

    Ik ga direkt op zoek.

    Bedankt, Lia.

  • evelien 49

    nog even een tip voor de roofmate.

    neem dan ongeveer 5 of 6 cm dikte.

    ik ivnd persoonlijk een roofmate kussen fijner werken dan een “echt” kussen met zee gras of zo.

  • Ria

    Toen ik begon met kantklossen, ben ik begonnen op een stuk tempex (50x50 of 60x60, 5 of 6 cm dik), dit heb ik bekleed met effen tricotstof, dat kun je er goed strak omheen spannen. Het werkt uitstekend.

    Succes met het klossen!

  • Anly

    Ook ik ben pas begonnen met klossen, ik vind het geweldig om te doen en heb internet (marktplaats vooral) afgespeurd naar materiaal. Dolgelukkig voor 25 euro, 2 kussens en een heleboel klosjes gekocht, dat vond ik goed te doen. Daarvoor ook al een kussen (groter) gekocht met klossen voor 30 euro, maar dat was gekregen geld van mijn moeder, dus dat mocht… hihi. Nu ben ik nog op zoek naar een goedkoop exemplaar van het boek kantklossen slag voor slag van Zus Boelaars, lukt me ook vast nog wel. Uit dit boek leer ik het een en ander, maar het meest leer ik van mijn lerares! Een oude dame bij mij in het dorp vindt het leuk om het mij te leren, en het mes snijdt aan twee kanten, ik vind het heel erg leuk om het te leren en bovendien is het een lieve mevrouw! Een mens is nooit te oud om met iets nieuws, dat eigenlijk heel oud is.. te beginnen.

    Veel succes met deze leuke hobby.

    Groeten

    Anly

  • betsie de Laat

    Hallo Anly,

    Je bent inderdaad nooit te oud om iets te leren en zeker niet als het om het kantklossen gaat want dit is echt een hele leuke bezigheid en zo lekker rustgevend.

    Als je nog op zoek bent naat het boek dan mail me maar even prive.

    nog heel veel leerzame uurtjes met je LERARES en klos ze

    groetjes Betsie ( betsie.delaat@ziggo.nl)